Salgsbetingelser og frakt

Ordre:

Ordre foretatt på vår nettside er i hovedsak bindende. Du har likevel en angrerett ut i fra visse rettigheter. Når du har foretatt en ordre vil du få en ordrebekreftelse på epost.

Våre varer har 1 års garanti fra ordredato. Denne garantien dekker ikke vanlige bruksskader, og skaden må dokumenteres på epost til oss før vi godkjenner det som reklamasjon.

Salgvarer refunderes ikke.

Angrerett:

Hos oss i designerhome har du et åpent kjøp i 14 dager. Dersom du ønsker å returnere varen du har mottatt hos oss vil vi påpeke at varen skal returneres i samme stand som den ble levert. Varen skal ikke ha vært i bruk og varen skal returneres i orginalembalasje. Det er vitkig å påpeke at varen skal være i stand til å selges igjen. Returkostnader dekkes av kunden selv. Dersom du å ta ønsker å returnere en ordre kan du finne angrefrist skjema her. Vennligst fyll ut dette og send til vår epost designerhome.no@gmail.com

 

Frakt og leveringsbetingelser:

Dersom varen er på lager tar vi sikte på å sende denne ut i løpet av et par dager. Noen varer har en leverigstid, dette gjelder hovedsaklig møbler og større partier. Noen av varene vil vi ha på lager, mens enkelte varer er bestillingsvare. Ved bestilling av varer med lang leveringstid vil du få informasjon om dette på epost.  Dersom ordren din innebærer bestillingsvarer, vil dette sendes fra vårt lager fortløpende etter ankomst. Vi ber om forståelse for at det vil bli noe senere levering rundt ferie og høytider.  Kontakt oss gjerne på epost ved spørsmål angående din bestilling.

Alle ordre sendes med Posten / Bring. Frakt beregnes ut i fra hver enktelt ordre. Ved ordre over 20 000 kr sender vi ut varene fraktfritt. Du vil få mulighet til å velge fraktmetode under bestillingen din, og fraktpris vil du få opplyst i handlekurven før betaling.

Du vil ha mulighet til å velge følgende fraktmetoder hos oss:

  • Servicepakke Posten :  Din bestilling kan hentes på nærmeste Postkontor eller Post i butikk. Du vil motta en hentemelding i posten eller en varsel via sms når pakken har ankommet.
  • Lokal henting i showroom å Randaberg.Hent varene i vårtshowroom i våre åpnongstider eller ring og avtal tid.

Du vil finne mer informasjon om dette, samt link til sporing her.

Det vil også være mulighet for å hente din ordre på vårt lager. Du kan da kontakte oss på epost, der vi sammen kan bli enige om tidspunkt for henting av ordren. Vi gjør oppmerksom på at enkelte varer har en bestillingstid og vi vil da komme tilbake til deg med tidspunkt så fort vi vet når varen vil ankomme vårt lager.

Dersom du bor på en øy eller på steder som er ufremkommelige, må dette opplyses nøye på forhånd da fraktpriser vil variere fra standard fraktpris og andre retningslinjer vil tre inn.

Om pakken er kommet til skade under transporten, ber vi deg ta et bilde av pakken uten å åpne denne med mindre det er godkjent av Bring.  Dette må du også være obs på under henting av varer på posten eller i butikk. Dersom embalasjen er skadet er det ytterst viktig at du ber om de nødvendige skjemaene på utleveringsstedet og mottar signatur fra den du mottar leveringen fra. Ta samtidig bilde av pakken.  Skadet vare og emballasje må meldes til oss på epost innen 4 timer.  Dersom du ikke melder fra innen fristen mister du retten til reklamasjon. Har du hentet varen på vårt lager og det viser seg at varen har en skade, må dette meldes til oss i Designerhome innen 48 timer. Varen må da returneres til vårt lager av kunde.

 

Vi gjør oppmerksom på at det blir tatt forbehold om leveringsforsinkelser. Vi prøver selvsagt å forhindre dette; men forutsatte problemer kan oppstå under produksjonen på fabrikkene.  Det gis ikke kompensasjon for forsinket levering med unntak av visse rettigheter knyttet opp mot økonomisk tap som kunden har hatt som følge av forsinkelsen.

 

Vi viser til forbrukerrådets retningslinjer og veiledning til standard salgsbetingelser og forbrukerkjøp av varer over internett